Case study: Double up
“In het bedrijfsleven zeggen ze weleens: Ik wens je veel personeel. Hoe groter je bedrijf wordt, hoe meer je merkt dat dit niet altijd een positieve gunfactor is. Dit bedrijf begonnen we met zijn tweeën: mijn man en ik. Met een eenvoudige shop, vol producten die uniek zijn in hun soort, wisten we een hele nieuwe markt aan te trekken. Zo kregen we het binnen een paar jaar erg druk en hadden we meer mensen nodig. Veel meer mensen.”
Aanleiding
“Wij zijn pure ondernemers. Wij willen ons richten op hoe we het bedrijf nog beter in de markt kunnen zetten. Wij willen ons helemaal niet bezig hoeven houden met het opstellen van vacatureteksten, arbeidsovereenkomsten, personeelshandleidingen, enz. Of als er dan een werknemer ziek is, hoe dat allemaal geregeld moet worden… In al dat uitzoeken gaat een hoop tijd zitten. En die tijd kunnen we natuurlijk wel beter besteden. Toch weten we dat het wel belangrijke zaken zijn. Daarom probeerden we het eerst zelf. Maar eerlijk is eerlijk, wij kunnen dat lang niet zo goed als een echte professional. Nadeel dáárvan is weer dat er aan een HR-expert een stevig prijskaartje hangt. Totdat we de HR-service van Apployed ontdekten.”
Oplossing en resultaat
“Dankzij de HR-Service van Apployed konden we een volwaardig HR-medewerker of –adviseur inschakelen, die ons hielp met het rechttrekken van alles op het gebied van personeelszaken. En dat begon allemaal met een nulmeting. Hieruit bleek dat er nog veel meer zaken waren waarin we een verbeterslag konden slaan, met name op het gebied van uitstroom. Dit was weer te herleiden naar de medewerkerstevredenheid, waar we eigenlijk nooit onderzoek naar hadden gedaan. Zaken waar wij zelf dus eigenlijk niet zoveel problemen in zagen, kwamen nu toch aan het licht. We vinden het erg bijzonder dat we dankzij de nulmeting zoveel inzicht kregen in voor ons waardevolle informatie, zonder dat we daar ook maar iets voor hoefden te betalen. Doordat Apployed hiermee bewees duidelijk te weten waar ze het over hebben, kozen wij ervoor om gebruik te maken van hun expertise. En laten we eerlijk zijn: de prijs is hierbij wel heel aantrekkelijk, in vergelijking met een medewerker die je zelf in dienst neemt.”
Ervaring
“Het contact met de HR-adviseur van Apployed is erg fijn. We krijgen een duidelijke terugkoppeling en ze kunnen afhankelijk van onze voorkeur bij ons op locatie of juist op afstand werken. Alles wordt ons in begrijpelijke taal uitgelegd. Onze medewerkers hebben er veel voordeel van, terwijl het bedrijf er sterker van wordt. We hebben minder verzuim, een hogere productiviteit op de werkvloer en een lagere uitstroom.
Wij zijn nog steeds erg tevreden met de HR-service van Apployed en raden die dan ook zeker aan.”
Sanne Jansen
Oprichter Double Up