Wie besteden er (te veel) tijd aan HR en personeelsinformatie?

naar Wie besteden er (te veel) tijd aan HR en personeelsinformatie?

Personeelsinformatie is de basis van goed HR-beleid. Snel iets opzoeken, inplannen of een weloverwogen beslissing nemen, het gaat niet zonder inzicht in actuele gegevens van medewerkers. Is die informatie binnen jouw organisatie niet zo makkelijk en snel beschikbaar als je zou willen? Neem de controle over HR-gegevens!

Personeelsgegevens (Verlof en inroosteren)

De invoer of mutatie van actuele personeelsinformatie gaat, ook in kleine en middelgrote organisaties, over verschillende schijven. Wellicht herken je de administratieve processen rond het aanvragen van verlof. Een verzoek van een medewerker moet langs een betrokkene die op dat moment niet op locatie is. Het verlofproces is voor andere betrokkenen niet zichtbaar en de personeelsinformatie is niet actueel. Bij het inroosteren, of voor verlofaanvragen van andere medewerkers, kan dat tot verkeerde planningen leiden. 

Effectief met personeelsinformatie

Ook voor het opvragen of uitdraaien van HR-gegevens zijn meerdere handelingen vereist. Wil je het aantal uur dat verschillende medewerkers aan een project hebben gewerkt direct inzichtelijk hebben? Maar mis je briefjes? Informatiegebrek, ineffectiviteit en frustratie zijn het gevolg van een personeelsbestand dat niet up-to-date en direct inzichtelijk is.

Wie doet de HR?

52% van de organisaties in het MKB heeft een HR-medewerker in dienst, bij meer dan 60% van de organisaties is het nog een probleem om snel gegevens/rapportages op te roepen (vlg: benchmark januari 2017). In de praktijk zijn veel HR-managers of directeuren zelf informatie bij elkaar aan het rapen om een goede personeelsrapportage te maken. Verschillende medewerkers wordt gevraagd informatie door te sturen en het controleren van de juistheid van gegevens kost bergen tijd. Uiteindelijk zijn te veel mensen bezig met een bedrijfsproces dat zo makkelijk te stroomlijnen is.

“Heb je op dit moment de juiste personeelsgegevens bij de hand? En als het echt belangrijk is?”

Laat administratieve last geen drempel zijn voor juiste HR-gegevens

Op de ideale HR-afdeling worden gegevens in 1x overal ingevoerd, zijn gegevens overal inzichtelijk en kun je gemakkelijk en direct de gewenste rapportages uitdraaien. De ideale HR-omgeving is altijd bereikbaar, ook als de HR-manager afwezig is. De ideale HR-afdeling bespaart jou werk in plaats van dat het stress, frustratie en tijd kost. De ideale HR-omgeving is in de cloud.

De ideale HR-afdeling voor een kleine of middelgrote organisatie

Nooit meer beslissingen nemen op basis van verouderde gegevens? Geen uren werk meer voor je een zinvolle rapportage in handen hebt?  Niet langer afhankelijk van de aanwezigheid van 1 medewerker? Ook in het weekend direct personeelsinformatie opvragen? Alle personeelsgegevens bijeen. Met Apployed personeelsadministratie neem je op elk moment het juiste HR-besluit.